Tuesday, September 29, 2009

Mõned seigad elust Austraalias

Enamasti ei mõtlegi sellele, et olen Austraalias. See meenub tavaliselt, kui näen kängurusid. Näiteks igal hommikul tööle sõites olid põllud täis känguru karju – tõeliselt palju kängurusid, osad neist väga suured. Kängurusid ei olnud näha ainult siis, kui vihma sadas.

Praegusel aastaajal, kui sajab palju vihma, näeb väga tihti vikerkaart, sest väga tihti paistab samaaegselt ka päike. Vahest ka kahte korraga! Sel juhul on teine tavaliselt ainult väike jupp ja tunduvalt heledam, kuid üks kord nägin kahte terve kaarega vikerkaart. See oli tõeliselt ilus (fotokat ei olnud loomulikult kaasas, olin siis pruunimas:)).

Veel üks huvitav asi on siin see, et enamus teed on asfaldiga, kuid osad teed on kaetud vaid kitsa asfaldi ribaga nii, et sõitma mahub ainult üks auto. Selleks, et oleks võimalik siiski kahesuunaline liiklus on teeääres lai kruusariba (mis on pigem oranž liiv), mille peal saab ühe rattaga sõita, kui tuleb koomale võtta ja keegi mööda lasta.

___________


Olen kuulnud palju sellest, et Austraalia on väga bürokraatlik. Tavaliselt ei panegi seda tähele, sest palju seda asjaajamist siin siis ikka on, kui algul on asjad aetud (viisakleeps passi, pangakonto avatud jne). Seda üllatavam kogemus oli uue mobiili ostmine. Tundub väga lihtne asi, aga siin see nii ei ole. Tahtsin osta kõnekaardiga telefoni, sest see on tunduvalt odavam, kuigi mul on mobiilinumber juba olemas. Valisin telefoni välja, läksin kassasse, müüja asus täitma mingt vormi, kus oli vaja elukohta jne ja siis selgus, et vaja on ka passi! Passi ma loomulikult kunagi kaasas ei kanna. Pakkusin ID-kaarti ja seletasin, et tegemist on isikut tõendava dokumendiga (mis on sellel ka inglise keeles kirjas). Ei sobinud. Aidanud oleks nt kaks Austraalia pangakaarti, aga mitte üks Eesti ja üks Austraalia (Eesti kaart on mul veel uhke Sampo panga kuldne krediit-deebetkaart!:)). Juliette pakkus, et ostab siis ise, sest tal oli pass kaasas. Selle peale ütles müüja, et nii ka ei saa, sest ta teab, et Juliette ostab selle mulle!!!

Täiesti uskumatu, aga jäigi mobiil ostmata, sest olime 50km Margaret Riverist, kus asus minu armas passikene! Olin väga pettunud ja vihane, sest olin läinud Busseltoni kindla sooviga osta endale mobiil...

No comments:

Post a Comment