Wednesday, April 14, 2010

Ulurul

Alice Springsis võtsime 3päevase matka (maksis 250$ + 25$ rahvuspargi tasu) oma hosteli (Annie´s Place) kaudu. Firmaks Mulga`s Adventures, giidiks Tom, kes pärit Alice Springsist. Ta on maailmas natuke ringi rännanud ja kui raha otsa sai, siis tuli koju ema-isa juurde, et 6 kuud giidina raha teenida ja siis Lõuna-Ameerikasse rändama minna. Mingi aeg tagasi oli ta elanud aborigeenide kommuunis (community, ma ei tea kuidas seda paremini tõlkida) vabatahtlikuna (õpetas vist midagi) nii, et ta teadis meile üht-teist aborigeenidest rääkida, mh õpetas mõned aborigeeni sõnad. Neist on hetkel meeles veel "palja" mis tähendab "hästi", sest seda sõna pidime pidevalt Tomile hüüdma. Üldiselt ei hüüdnud meie grupp seda talle piisavalt aktiivselt, valjusti, rõõmsameelselt...., aga vahest ta jäi isegi rahule:). Lisaks oli ta väga aktiivne diskor ja laulja bussi roolis... vahest tundus see veidi ohtlik, vahest veidi väsitav, kuid üldiselt hoidis tuju hea ja aeg bussis möödus ruttu.
Grupipilt. Kokku oli meid 24 (koos Tomiga), kõik noored, va Carl Austriast, kes on Austraalias oma tütrel külas (tütar õpib Tasmaanias, enne talle külla minekut reisib Carl Aussis ringi). Grupis oli isegi austraallasi, muidu enamus välismaalased, kes reisivad/õpivad või töötavad Austraalias. Mõned olid väga toredad ja mõned väga nõmedad, nagu ikka, aga nalja sai ja tore oli.
Esimesel päeval me tegelikult matkasime Kings Canyonis, aga postitused tulevad mul piltide tõttu veidi vales reas:). Ulurut nägime esimest korda teise päeva päikesetõusul. Minu arvates päikesetõusul ei olegi Uluru midagi erilist, vaid seda peab kindlasti vaatama päikeseloojangul. Aga võib-olla on minu arvamus tingitud sellest, et mu fotokal on superhea päikeseloojangu võte:). Uluru on võimas! Seda kirjeldada on väga raske. Uluru on täpselt nii lahe, kui ma arvasin, aga kuna ootused olid suured, siis ka mitte midagi enamat, st ei üllatanud, vaid oligi nii super kui ma eeldasin.
See on loojangu pilt:)
Esimesel päeval niisiis Ulurut ei näinud, teisel päeval käisime päikesetõusu vaatamas, seejärel aga sõitsime matkama Kata Tjutasse (järgmises postituses pildid), mis meeldis mulle neist kolmest kohast kõige kõige rohkem! Kui Alice Springsi minna, siis tuleks kindlasti külastada neid kõiki kolme kohta ja kõik kolm olid super! Aga kõige rohkem meeldis mulle Kata Tjuta, seda ma kahtlustasin juba ette, sest nad on lihtsalt nii erinevad ja neid on palju ... mulle igatahes meenutasid Bungle Bungle rahvusparki, kuhu me Broome´is olles ei jõudnud, aga kuhu kindlasti ka tahan minna. Eks pildid räägivad enda eest.

Peale matkamist Kata Tjutal läksime aga vaatama Ulurut päikeseloojangul. See oli võimas vaatepilt! Värvidemäng:) Sellepärast ongi siin nii palju pilte Ulurust, et raske oli valida, mida üles panna ja mida mitte. Klõpsisin palju:).



päikeseloojangu pildid Uluru vastast:)

seda võtet tuli ju ka kasutada (seepia).

pimedaks läheb Austraalias väga kiiresti, ei olnud ka Alice Springs erandiks.





Viimasel ehk kolmandal päeval sai valida, kas ronida Ulurule või teha matk ümber Uluru. Meie otsustasime matka kasuks, sest aborigeenidele on Uluru väga püha paik (nt kõiki kohti ei tohi pildistada) ja nad paluvad inimestel mitte Uluru otsa ronida. Leian, et nende soovi tuleb austada ja seetõttu Uluru otsa jääb minu poolt ronimata. Osad meie grupist käisid ja ütlesid, et olid lahe. Eks igaüks ise otsustab, mina seda ei kahetse kohe kindlasti, et ei läinud.
Matk ümber Uluru oli ilus, aga meile anti natuke liiga vähe aega selle jaoks. Kuna ronimine võttis 2h aega, anti meile ka ainult 2h aega. Tegelikult on normaalne ja tavaline u 3h. Seetõttu pidime tormama, eriti lõpus. Pilte ikka tegime, aga rahulikust kõndimisest võis ainult unistada. See oligi Mulga tuuri ainus puudus, et suht kiire oli kogu aeg. Ega ei peagi uimerdama, aga nautimiseks on natuke ikka aega ka vaja.
Aga võib-olla mulle lihtsalt ei sobi grupiekskursioonid, mistõttu ma tavaliselt ka neis ei osale:). Samas on hea, kui vahel giid räägib ja ei pea ise kõike uurima (kuigi ma olulisemaid asju muidugi olin lugenud:)) ja saab tuttavaks paljude uute inimestega.

ps Uluru otsa ronimine on ohtlik ka, mitmed inimesed on surma saanud. Halva ilmaga on ronimine keelatud.
koopamaalid


pildid Uluru ümber matkamisest

peaaegu nagu Wave Rock Lääne-Austraalias


väike veeauguke oli ka Uluru külje all:) uskumatu, et kõrbes:)
ja nüüd mul õnnestus kommentaarid siit postituse alt kaotada, palun vabandust!!!

3 comments:

  1. mina keeldun kommenteerimast neid pilte!!! :D...tore et mind reisile kaasa võeti!!! :))

    ReplyDelete
  2. Huvitav, kas Ulurust saab alati nii häid pilte või oli teie matkakorraldaja lihtsalt spetsiaalselt sellise ilusa ilma ja veel pilved taustaks tellinud??

    ReplyDelete
  3. peab ikka kommenteerima Piret!!! ise sa ei tulnud kaasa, tahtsid raha kokku ajada:D:D:D

    maksime jah ekstra, et ilusat ilma saada:) ja selle eest pidi veel eriti palju maksma, et koaalasid metsikus looduses näha!:P Kohalikud ütlesid, et peab väga vedama, et neid näha! pilsis tulevad ka millalgi:)

    ReplyDelete