Tuesday, June 8, 2010

Blue Mountains ehk Sinimäed

21.aprill, kolmapäev

Päeva alustuseks tahtsime minna lookouti Black Mountaini tipus, aga sinna pääsemiseks pidi maksma 7.50$ kumbki, mida me polnud nõus tegema, nii et tulime sama targalt tagasi:)
Seejärel asusime teele Sinimägedesse (Blue Mountains), 318km, 3h 30min.
See pilt on meie tasuta kämpingukohast.
Esimene peatus oli Katoombas infopunktis, mis asus Echo Pointis, kus vaatasime kohe ära ka kõige kuulsama koha Sinimägedes - vaade kolmele õele ja tegime pilti. Üllatav oli see, et Echo Pointis on parkimine tasuline! Küsisime infopunktis infot tasuta kämpimise kohta ning ostsime ära postkaardid.

Kolme õe legendi kohaselt armusid kolm õde naaberhõimu kolme noormehesse, kellega abiellumine oli hõimu seaduse kohaselt keelatud. Seetõttu puhkes võitlus, mille käigus hõimuvanem nõidus õed kivideks, kuid sai ise võitluse käigus surma ja seetõttu ei saanud neid tagasi õdedeks nõiduda. Teise versiooni kohaselt oli tegemist nõia tütardega:). See legend on aborigeenide Dream Time lugu.
Ööbisime Perry Lookdownis (ainsatena), kus oli kaks vaateplatvormi, kus käisime päikeseloojangut vaatamas ja pilte klõpsimas.

Õhtul olime ainsad ööbijad, hommikuks oli veel üks campervan tekkinud.
22.aprill, neljapäev
Matkasime.
Kõigepealt läksime karavanparki (öö 26.60$) ja sealt selle lähedal asuvasse Scenic Worldi, kust sõitsime Skywayga üles mäe otsa (Skyway/Great Walk/Scenic Railway 19$ per nina).
See on Skyway, täitsa lahe oli sellega sõita. Keskel oli klaasist põrand, aga see oli nii kriimuline, et eriti midagi ei näinud sealt:)

See on Skyway eemalt, kui meie juba matkamas olime.
Matkasime Echo Pointini.
Sealt mööda Giant Staircase (Hiiglase trepp vms) alla. See matk oli pettumus, sest mingeid vaateid seal ei olnud. Lihtsalt saad trepist alla kõndida:). Seda küll ei soovita. Vaesekesed, kes veel alt üles tulid, lihtsalt trenni mõttes vast tasub, muidu küll mitte:).
See on vaade teel Echo Pointi.

Ja lõpetuseks sõitsime Scenic Railway´ga tagasi Scenic Worldi. See oli eriti lahe sõit, sest see maailma kõige järsem raudtee.
Käisime karavanpargist läbi ja enne veel jala poes, et Jucyl puhkepäev oleks, mis võttis arvatust rohkem aega, sest linnake väga mägine... nii jäimegi hiljaks, et päikeseloojangut kolme õe juures pildistada. Kuigi tormasime nii kiiresti, kui saime:)
Seejärel mõtlesime pubisse minna, aga olime tormamisest mööda mägist linna nii vässud, et kiusatus karavanparki minna oli liiga suur, sest tee viis sealt mööda:)
23.aprill, reede
Õhtul olime otsustanud, et laiame natuke linna peal (pisikeses linnakeses Katoombas) ja siis sõidame Newcastle`isse. Hommikul oli aga uni megamagus, suure surmaga saime kl 9 üles, dušši alt läbi ja check-out. Esimene peatus oli loomulikult üle tee kohvik (seal käisime ka eelmisel päeval), kust võtsime take-away cappuccinod. Läksime 50m edasi piknikukohta hommikusööki nautima.
Nautisime jogurtit, cappuccinot, juustukooki ja päikest.... ning otsustasime, et ei viitsi Newcastle´isse minna. Seal ei ole midagi nii erilist ja tahaks natuke lebotada ka. Otsustasime chillida siin Sinimägedes pühapäeva hommikuni, mil tuleb sõita Sydneysse, et auto ära anda (kl2).
Ööbisime Jenolan Caravan Pargis (2 ööd, a 18$), meie reisi parim karavanpark. Alles hiljuti renoveeritud ka. Sõitsime natuke autoga ringi - Jenolan koobasteni, seal armas külake. Tegin majadest pilte ja käisime suveniiripoes.
advokaadid Katoombas

Katoomba

Oberon

25.aprill, pühapäev
Tankisime ja sõitsime Sydneysse, kus andsime Jucy ära. Väga kahju oli Jucyst lahkuda... nuuks-nuuks!