Tuesday, June 8, 2010

Canberra

Peale Mt Kozzie vallutamist asusime teele Canberra poole. Saime Snowy Mountainsi Rahvuspargis olla poole päevani (u kl 3ni vist), sest ei tahtnud veel üheks päevaks passi osta, kõrgeim tipp oli ju vallutatud.
Sõitsime läbi Cooma, peatuse tegime Jenolani infokeskuses, sealt ostsime kohustuslikud postkaardid.
Canberra karavanpargis võtsime kohe kaks ööd, et järgmisel päeval linnaga tutvuda ja ülejärgmisel edasi sõita (2 ööd 50$).

See on maakera, millel on kapten Cooki maadeavastused. Muuhulgas jõudis ta Austraaliasse ja tema jõudmist Sydney lähedale loetakse Austraalia asustamiseks ehk koloniseerimiseks.
Mustad luiged.
Vaade vanale parlamendile.

Uus parlament, kus käisime tasuta ekskursioonil, mis oli meie jaoks Canberra tipphetk.
Austraalia vapil on känguru ja emu.
See on parlamendi alamkoda. Seda näeb tavaliselt telekas ja seal istub ka nt peaminister:).
See on ülemkoda.
Selleks, et mind kiusata, olid endiselt üleval van Gogh´i lipud, mis reklaamisid suurejoonelist impressionistide näitust, mis oli aprilli alguses Canberras, aga loomulikult just läbi saanud selleks ajaks, kui meie kohale jõudsime! (st teadsin juba reisi plaanides, et me sinna ei jõua kahjuks)
vapp lähemalt
see on koridor, kuhu sisened parlamenti tulles. Trepist üles minnes pääseb alam- ja ülemkotta.
Aboriginal Tent Embassy ehk Aborigeenide Telgisaatkond - väidetavalt esindavad nad Austraalia aborigeenide õigusi. Must-punane kuuga on aborigeenide lipp. See mitteametlik saatkond rajati 1972a ja on püsivalt seal olnud 1992a-st alates. Nõuavad Austraalia Aborigeenide Suveräänsust.

See on vana parlamendihoone, mille ees Aborigeenide Saatkond asub.

Algul oli ilm väga ilus, aga parlamendist väljudes sadas vihma. Tegime natuke bussidega hop on-hop offi ja jõudsime kuivalt koju:). Jucyl oli vaba päev!

Pettumus oli mulle, et Canberra lippude väljakul ei olnudki Eesti lippu!!!

Ööbisime teist ööd järjest Canberra Carotel karavanpargis, kus ei olnud kööki!!!! Muidu oli korralik karavanpark.